Най-некадърните маркетингови кампании в света

публикувано от administrator на дата 15/08/2014 14:08ч.  Прочетена 243

   1 бр.   


Съществуват много примери за това как една несполучлива маркетингова кампания може да навреди дори на големи корпорации. Виждайки резултатите, те обикновено се опитват да прикрият срама с нов продукт или оставят на времето да го заличи. Ето най-големите маркетингови провали в историята до сега:

1. McDonald’s и Олимпийските игри
За Олимпийските игри от 1984г., провели се в САЩ, веригата ресторанти McDonald’s обещала безплатни продукти за всеки спечелен медал от американски спортист. Компанията раздавала на клиентите скреч карти със скрити символи за безплатни хамбургери. Е, оказало се, че американците спечелили два пъти повече медали от предходните олимпийски игри и това почти изчерпало количеството Биг Мак в ресторантите в страната.



2. Walkers и прогнозата за времето
Производителят на чипс Walkers представи промоция, в която всеки закупен артикул ви дава правото да се регистрирате в уебсайт, където ако дадете правилна прогноза за това къде и кога ще вали, печелите $10. Недостатъкът е, че промоцията е била във Великобритания по време на есенните дъждове. През една от най-влажните седмици, поради риск от загуба на $1 млн., компанията изненадващо спряла да поддържа уебсайта.



3. Pacific Airlines и Стан Фребърг
Опитвайки се да възвърне доверието в клиентите си след самолетна катастрофа, Pacific Airlines наема комедианта Стан Фребърг за новата си рекламна кампания. Участието на Фребърг обаче, не само не помага, но и води до по-големи загуби. Той представя двусмислени рекламни листовки, шегуващи се със сигурността на пасажерите, спасителен комплект на борда със заешка опашка и одеало, а всеки път щом самолета кацне интеркомът поздравява пътниците с „Е, изглежда, че все пак кацнахме!”. След като уволнява Фребърг, компанията Pacific Airlines обявява фалит.



4. Silo и банановата реклама
Рекламите, използващи жаргон или игра на думи често имат голям успех. Не и в случая с доставчика на електронни уреди Silo през 1986 г. В опит да разпродаде стоката си, Silo представят промоция за продажба на всеки продукт само срещу 299 „банана”, което означава $299. Изненадани, потребителите започнали да донасят кашони с банани на следващия ден и напливът бил толкова голям, че компанията е нямала друг избор, освен да ги приеме. След загуби за $10 хиляди, те спрели рекламата, а бананите останали да гният, след като дори и зоологическата градина не се нуждаела от такова голямо количество.



5. Hoover Company
В началото на 90-те, компанията Hoover представи промоция, според която след закупуването на скъпа прахосмукачка от $100, получавате безплатен билет за презокеански полет до Европа. Е, хора, които дори не се нуждаели от прахосмукачка си купували по няколко заради евтините билети. След загуби на стойност $50 млн. това се очертава да бъде една от най-големите грешки в историята на маркетинга. След невероятна си грешка, Hoover беше продадена на друга компания.

Източник: www.cracked.com

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама