Според статистиката тв рекламният пазар расте, но картината не е толкова оптимистична

дата: 15/10/2013 13:10ч.  Прочетена 350

   1 бр.   

 Данните на агенция GARB , която мери зрителския интерес, показа че сериалите отново ще играят ключова роля за привличане на аудитория и генериране на рекламни приходи през новия телевизионен сериал. На първо място остават българските сериали, следвани от турските. Веднага след тях са риалити шоутата и музикалните формати. Новините и спортните предавания влизат в топ 50 на най-гледаните предавания за изминалия месец. Залага се предимно на тези типове програми от телевизиите с цел увеличаване на зрителския интерес, както и на  ново и интересно програмно съдържание.

С цел да привлекат зрителски интерес BTV изпрати популярни екранни лица в Африка и продължи сезоните на сериалите си. Nova TV заложи отново на Big Brother и музикалният формат X Factor. През есенния сезон БНТ “атакува” със сериала „Четвърта власт”. Конкуренцията продължава с новия сезон на „Великолепния век” по TV7  и серила „Sex, лъжи и телевизия”. Това се очаква да са основните генератори на висок рейтинг, но не и единствените проекти на каналите.

Новият телевизионен сериал предизвиква интерес както сред зрителите , така и сред рекламодателите. Очакванията са качествените предавания да върнат гледаемостта на основните канали. Увеличението на гледаемостта от аудиторията се дължи и на сезонния фактор – септември-октомври, а необходимостта от иновации е логичното следствие от  предвидените промени в програмното съдържание на телевизиите, според агенция „Carat България”.

Обемът на излъчената през първите девет месеца телевизионна реклама е нараснал със 17% в сравнение със същия период за миналата година. А общите приходи на тв каналите са се увеличили от 558 млн.лв. за перида януари-септември 2012 г. до 653 млн. лв. за същите месеци на 2013 година, по данни на Be Media Consultant. Изследването не може да е категоричен измерител за обема на пазара, а индикация за позициите и тенденцията на развитие на отделните канали. Поради несъответствието между цените за преференциални тарифи и рейтинга на конкретно предаване или телевизия, медия агенциите не работят вече с брутни цени, а с конкретни рейтинги.

24-часовата новинарска телевизия  News 7, по данните от мониторинга е с най-голям ръст на приходите за последните девет месеца. Телевизията започва да излъчва програмата си в началото на март тази година, а рекламните инвестиции в канала са се увеличили пет пъти и половина спрямо същия период на миналата година от 549 хил. до 31 млн.лв. Основен рекламодател на медиата е Vivacom, като близо 80% от рекламните инвестиции се падат на телекома. По рекламни приходи в момента телевизията е на четвърто място, което е доста добър резултат на фона на данните за зрителския интерес на пийпълметричната агенция GARB, според която за септември рейтингът й е под 1 %.

Първите три канала по рекламни приходи са съответно bTV, Nova и TV7. Въпреки че запазва лидерското място, bTV не отчита ръст на рекламните инвестиции. За сметка на това Nova ги е повишила с 9%, а TV7 - с 32%. Другият канал от групата TV7/News 7 - Super 7, също бележи ръст по този показател с 28%. За разлика от тях приходите на обществената телевизия БНТ са се свили с 50% и в класацията по рекламни приходи е паднала от 10-то на 18-то място. Очаква се ръст на приходите на телевизията през 2014 година, когато ще излъчи зимната олимпиада и световното първенство по футбол в Бразилия.

Музикалната MAD TV е другият канал, който бележи впечатляващ ръст на приходите от реклама. Докато за първите девет месеца на 2012 г. постъпленията на телевизията са били 145 хил. лв., то за същия период на 2013 г. те са се увеличили до близо 2 млн. лв.

Друг канал, които следва положителната тенденция е FOX International Channels–България, която бележи близо 44% ръст на нетните приходи от продажба на рекламно време във FOX Life, FOX Crimе, Nat Geo и 24Kitchen. От средата на октомври 2012 г. портфолиото на групата се разшири и с канала FOX. Една от причините за добрите резултати на FOX, според изпълнителният директор на телевизията Красимир Николов е успешното партньорство с Нова тв, които се занимават с продажбите на рекламното време на групата от декември 2012 година. А също така и нетрадиционните форми и качественото съдържание, които FOX International Channels България предлага. Нишовите канали на BTV Media Group бележът ръст и трендът е положителен за разлика от 2012 година – BTV Cinema с 1%, bTV Comedy със 7% и bTV Action с 26%.

Интересът на рекламодателите към спортния канал Nova Sport, Planeta TV,AXN, TLC и Cartoon Network е намалял. Въпреки това пазарът на телевизионната реклама изглежда добре. Телевизиите очакват края на годината, когато рекламодателите отпускат по-големи бюджети заради коледните и новогодишните празници, тъй като в това време на годината потребителите са склонни да изразходват повече. 

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ ИНТЕРВЮТА И СТАТИИ

     

Силите на НАТО се разширяват стремително в Европа

Това е неоспорим факт и срещата на върха във Варшава го потвърди. Руското Министерството на Отбраната съобщава, че в Полша и Прибалтийските Републики, в непосредствена близост до границите на Русия, практически е разположена цяла дивизия на ВС н...

23/04/2018 08:04 ч.

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло...

20/03/2018 13:03 ч.

САЩ разширяват списъците със санкции за Русия

Преди по-малко от месец, на 20 февруари бяха отбелязани четиригодишните първи санкции, които САЩ наложи на Русия във връзка с кризата в Украйна. Те бяха свързани с Майдан, после с Крим, а след това с положението в Донбас. Сега САЩ въвеждат нови и нови...

07/03/2018 00:03 ч.

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан...

11/01/2018 13:01 ч.

Свастиката - древен символ или нацистки знак

Свастиката - древен символ или нацистки знак ...

28/11/2017 10:11 ч.

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив...

05/09/2017 16:09 ч.

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния...

27/07/2017 16:07 ч.

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing...

25/07/2017 15:07 ч.

44% повече пътници на летище София

44% повече пътници на летище София...

24/07/2017 13:07 ч.

 

 

 

Виж всички интервюта и статии

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама