Красотите по света и у нас - Южна Франция - земя на вълшебното вино и приказни замъци

дата: 10/01/2014 00:01ч.  Прочетена 402

Когато посетихме Франция, избрахме да се разходим из южната провинция Лангедок-Русийон,а пътят, ни отведе  до Шато дьо Ресак, близо до Безие , чиито собственици Кристин и Жан Виен, ни впечатлиха със своето гостоприемство и с перфектният си английски език. Когато решихме да обиколим Южна Франция, нямах представа, че ще посетим толкова красиви средновековни градчета ,строги цистериански абатства и реновирани замъци превърнати в хотели.

Франция, ни плени със своята красота, богата винена култура, но най-вече невероятното пенливо шампанско, вкусното козе сирене и превъзходният лавандулов мед. Собствениците на шатото, ни посрещнаха също така  с фиеста от морски дарове, директно от Средиземно море. След като се насладихме на всички тези изкушения за небцето, домакините ни заведоха до нашите стаи. Интериорът им бе възстановен и те изглеждаха точно така, както през  XVIII в. По стените имаше гоблени, леглото бе с огромни дървени табли и висок балдахин, камината бе масивна и здрава. На следващия ден разгледахме шатото, градината, лозята, бяхме готови да продължим обиколката . Благодарихме на домакините, за това, че ни позволиха дори за ден да се докоснем до тази магия и потеглихме.
Пътувахме към Каркасон, но нямаше как да не останем да преспим в „Абей дьо Фонфруад”.Абатството бе основано някъде през 1093г. Манастира бе с голям правоъгълен двор,където бе удивително тихо. Посетихме стаите за работа – скрипториума и библиотеката,местата за молитва- църквата и вътрешния двор, фермата и сградите,предназначени за братята, а накрая разгледахме единственото помещение, в което монасите можели свободно да говорят и да се покайват за греховете си. Цистерианският орден,повелява всеки, който постъпи на работа да дава обет за мълчание.
След като тръгнахме отново към Карксон, пред погледите ни се ширеха огромни зелени поля, дърветата по пътя  преплитаха своите клони и образуваха тунел над асфалта.
Карксон представлява два града в един – Горен и Долен. Горният град датира от
XII в и притежава 31 каменни кули. Карксон е единственият двойно укрепен град в Европа. Старата  част на града, наричана още Ла Сите всяка година посреща над 2млн посетители.  Влизането в старата част на града става през огромен замък. Историята на замъка ни завладя не само с това, че е бил убежище на много исторически личности, като Карл I ( Велики) и граф Роже льо Вьо, но и с хилядите битки на които е ставал свидетел.
Продължихме своята екскурзия, към базилката Сен Назер, построена през  1096г. от папа Урбан V, след това  посетихме  Плас дьо Шато – най-богатият „средновековен” пазар, където се предлагаха всякъкви изкушения – от билки и подправки, та чак до специалитети като агнешко, свинско и патешко с фасул. Опитахме от традиционните десерти за областта – бадеми и ванилия, увити в бутер тесто и разбира се, бутилка червено вино с етикета на абатството,което продължава да се произвежда от лозята на манастира, но вече не от клириците. Монашеската общност не съществува от 1901г., а самият комплекс е продаден на търг и функционира в момента като музей, със стаи за нощувки, ресторант и изба.
Ла Сите, не случайно е вдъхновил Дисни за създаването на филма „Спящата красавица”, със своята неповторима атмосфера и многобройни забележителности,през 1997г , е включен към Списъка на Световното културно наследство на ЮНЕСКО.

Автор: Ивелин Кичуков

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

ДРУГИ ИНТЕРВЮТА И СТАТИИ

Силите на НАТО се разширяват стремително в Европа

Това е неоспорим факт и срещата на върха във Варшава го потвърди. Руското Министерството на Отбраната съобщава, че в Полша и Прибалтийските Републики, в непосредствена близост до границите на Русия, практически е разположена цяла дивизия на ВС н...

23/04/2018 08:04 ч.

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло...

20/03/2018 13:03 ч.

САЩ разширяват списъците със санкции за Русия

Преди по-малко от месец, на 20 февруари бяха отбелязани четиригодишните първи санкции, които САЩ наложи на Русия във връзка с кризата в Украйна. Те бяха свързани с Майдан, после с Крим, а след това с положението в Донбас. Сега САЩ въвеждат нови и нови...

07/03/2018 00:03 ч.

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан...

11/01/2018 13:01 ч.

Свастиката - древен символ или нацистки знак

Свастиката - древен символ или нацистки знак ...

28/11/2017 10:11 ч.

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив...

05/09/2017 16:09 ч.

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния...

27/07/2017 16:07 ч.

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing...

25/07/2017 15:07 ч.

44% повече пътници на летище София

44% повече пътници на летище София...

24/07/2017 13:07 ч.

Виж всички интервюта и статии

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува