Големите юбиляри на 2013 г. - 110 Годишнина от феномена Харли Дейвидсън

дата: 05/02/2014 00:02ч.  Прочетена 664

   4 бр.   

 110 Годишнина от феномена Харли Дейвидсън.

Наред с всички настъпили събития през 2003 е редно да се отбележат и юбилеите на едни от най-големите световно известни имена. Първият от поредицата е легендарният Харли Дейвидсън.

Кой е можел да предположи, че в малкото дърворезбарско ателие на 28 Хайленд Булевард в Милуоки (Уисконсин) ще се зароди една от най-харизматичните марки в света? 110 години по-късно Харли Дейвидсън продължава да обединява последователите си и да празнува своята годишнина по цял свят. Именно за това искаме и да припомним първите дни на тази Величествена марка.


От едноцилиндров към двуцлиндров двигател.

Две години преди ерата на Harley-Davidson (1901), две страхотни деца Уилям Харли и Артър Дейвидсън, на възраст 21 и 20, седнали да работят върху малък двигател. Идеята била да го инсталират за лодка, която в последствие била изоставена. През 1903 г. братята им Уолтър Дейвидсън и Уилям Харли се присъединяват към тях. Но за да започне приключението наистина, те все още се нуждаели от сервиз. Г-н Дейвидсън, бащата, се съгласява да построи дървена колиба, която ще стане част от легендата на групата, където четиримата млади мъже, са  написали на вратата: "Harley-Davidson Motor Co". Сега е август 1903 г. и фирмата, която ще се превърне в мит, който познаваме днес, работи усилено в тази първа година, за да произведе 410 куб.см. едноцилиндров двигател. Той казва, че Оlе Evinrude, друг жител на Милуоки, също е участвал в приключението чрез разработването на троен карбуратор. Остава факта че през тази година 3 изцяло ръчно изработени машини са произведени в известната „кабинка“.
Дори и лелята на Дейвидсън участвала със своята, рисувала "Harley-Davidson" на резервоара. И по този начин се ражда и легендата. Способен да се движи с 40 км ч и достатъчно мощен, за да се елиминира използването на  педалите на склонове, трите прототипа на мотора бързо намират получатели. На следващата година, двигателя е увеличен до 494 куб.см. за удоволствието на петте нови купувача. През 1905г. производството се е увеличило с 8, а  този, когото наричали "Мълчаливият сив младеж", открива първата си автокъща в Чикаго. Забавно е да се отбележи, че Уилям и Артър искали да произведът една машина, която е възможно най-малко шумна, въпреки коментарите на клиенти, които не са съгласни.

Колко иронично, след като знаем, че марката е изградила част от своя имидж върху невероятната музика от своя V-Twin. През 1906, току що стартиращата компания изгражда първата си сграда, където дори до днес е седалището на марката и е увеличило с шест пъти своята продукция. Въпреки че известния Спрингър Форк е съзададен през 1907, пъврият V-Twin не се появява до 1909 година. Двигателят сега е 810 куб.см монтиран по 45 градусов ъгъл. Въпреки че скоростта му доближава 90км/ч, което е било изключително за тогававашните времена, моторът е купен само от няколко клиента, много от които са предпочитали едноцилиндровите. Всъщност, V-Twin не е бил обзаведен с обтегачи на коланите, да заместат съединителя, за разлика от едноцилиндровата версия. По този начин мотциклетът, изисквал рестартиране при всяка спирка с въртене на педалите, което било досадно и непрактично. Нужно било да минат две години, докато се изработи по практична версия и тя не стане  ключов образ на Американския производител.

 

Внимание към детайла, маркетинга и киното  

Ако погледнем накратко през историята на марката, можем да забележим, че компанията знаела как да комуникира от самото начало. През 1910 година имали слоган, които казвал: „Харли Дейвидсън работят добре, защото са направени добре.” И в това време компанията вече е предлагала на клиентите си линия от изработени от кожа подпечатани HD. През 1912, след само 9 години на пазара, Харли Дейвидсън имал  повече от 200 търговци в САЩ. Осем години по-късно, през 1920, фирмата, понеже в този момент спокойно е можела да се нарича фирма, е била представена в 67 страни и имала повече от 2000 търговци. Харли Дейвидсън тогава е била най-голямата компания за мотоциклети в света. Въпреки това, Голямата Депресия през 1929 съсипва икономиката и Харли Дейвидсън бива подминат.  Страната влиза в безпрецедентна репресия, заради която много компании банкрутират. Продукцията между 1928 и 1932 спада със 60%, и компанията се бори да си върне най-добрата форма.  Това обаче, не попречило на марката да създаде висок клас модел през 1936, предвещавайки бъдещето. Двигателят наречен „нукълхед” е разбира се 45 градусов напречно разположен V-Twin. Със своите 1000 куб.см, и 40 коня този голям V-Twin представлява новите технически решения като усвояването за първи път на Fat Boy резервоари. През 50-те години, четиримата основатели умират, но марката продължава своето приключение. Времената се менят и младежите предпочитат да изглеждат повече като Марлон Брандо яхнал своя бърз и пъргав „Триумф тъндърбърд”, от колкото като полицай със своя HD. През 1967, настроението се сменя, когато Бриджит Бардо се хвали от своя HD, докато две години по-късно марката е буквално изстреляна на върха от култовия филм „Волният Водач”. Питър Фонда и Денис Хопър въвеждат бунтарска, младежка нетърпеливост за свобода – и какво по-добро от това Харли Дейвидсън да породи желанието за еманципация. През 90-те е ред, на Киборг „Терминатор”, изигран от Арнолд Шварценегер, да покара... И познайте какво кара, Харли Дейвидсън разбира се, и не просто кой да е модел, а най-новият модел  Fat Boy 92, проектиран от Уили Дейвидсън (внукът на Уилиам). В последно време на големия екран беше „Като рокерите”, с участието на Уилиам Мейси, Джон Траволта, Мартин Уорънс и Тим Алън. Филмът разказва историята на четири петдесет годишни мъже без финансови затруднения, желаещи да си направят невероятна екскурзия през Американските щати на мотоциклети. Карайки своите Харли Дейвидсън, те извикват отново мита за „ездача”, с присмех, хумор и дух за приключение. На кратко, отново киното предлага перфектна публичност за марката от Милуоки.


След 110 години, Харли Дейвидсън, като никой друг успява да култивира своя подход към мотоциклетите. Тридесетте машини,  представени в каталог 2013, са всички, без изключения,  от първите двойни-цилиндри. ХД е много повече от мотоциклет според последователите си – той е състояние на ума, почти религия. Марката поддържа своята легенда като прави машини от друго време, които посрещат стриктните регулации и стандарти на днешно време. Ако веднъж са били монополизирани от „лошите момчета”, оставяйки зад себе си серни аромати, днес Харли се е превърнал в тенденциозен обект, който  е политически коректен и скъп. Средната възраст на притежателите надхвърля 45, което не е съвпадение, нито пример за внезапна зрялост, а по скоро е неуморим разговор смазан като
V-Twin. Ние купуваме Харли Дейвидсън, за да си доставим част от Американската мечта и да направим мита, част от себе си. Клиентите, които са фенове харчат милиони, за да изобретят „своя” Харли – един, които да е уникален, като никой друг. Нужно е единствено да погледнете, количеството аксесоари в каталога, и да не споменаваме невероятните модели дрехи, които могат да трансформират всеки в автентичен мотоциклетист. 110-тата годишнина  прокънтя на пет континента, и е причина марката да направи невероятни събития. Също е събитие, заради което може да разчита на своите силни линии и да покаже на своите конкуренти силата на марката ХД. Неповторима!!!

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ ИНТЕРВЮТА И СТАТИИ

     

Силите на НАТО се разширяват стремително в Европа

Това е неоспорим факт и срещата на върха във Варшава го потвърди. Руското Министерството на Отбраната съобщава, че в Полша и Прибалтийските Републики, в непосредствена близост до границите на Русия, практически е разположена цяла дивизия на ВС н...

23/04/2018 08:04 ч.

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло

Комбинацията от джинджифил и чесън помага в борбата с наднорменото тегло...

20/03/2018 13:03 ч.

САЩ разширяват списъците със санкции за Русия

Преди по-малко от месец, на 20 февруари бяха отбелязани четиригодишните първи санкции, които САЩ наложи на Русия във връзка с кризата в Украйна. Те бяха свързани с Майдан, после с Крим, а след това с положението в Донбас. Сега САЩ въвеждат нови и нови...

07/03/2018 00:03 ч.

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан

(Без)Опасни ли ще бъдат Зимните Олимпийски игри 2018 в Пьонгчан...

11/01/2018 13:01 ч.

Свастиката - древен символ или нацистки знак

Свастиката - древен символ или нацистки знак ...

28/11/2017 10:11 ч.

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив

Местни инвеститори купуват терена на Каменица в Пловдив...

05/09/2017 16:09 ч.

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния

Philip Morris модернизира фабриката си в Румъния...

27/07/2017 16:07 ч.

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing

Тя е красива, обожава йога и пилотира Boeing...

25/07/2017 15:07 ч.

44% повече пътници на летище София

44% повече пътници на летище София...

24/07/2017 13:07 ч.

 

 

 

Виж всички интервюта и статии

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама