КЗП прави проверки на общите условия на застрахователните дружества и банките

публикувано от ppanteleeva на дата 31/08/2017 17:08ч.  Прочетена 21

   1 бр.   

От началото на септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще започне да прави анализ на общите условия на застрахователните дружества, банките и финансовите институции. Освен това преди началото на учебната година институцията ще извърши редица проверки на търговци на учебни материали. Това съобщи директорът на КЗП Димитър Маргаритов.
Той допълни, че съобщенията за намаления преди празниците и подготовката за зимния туристически сезон също попадат в приоритетите на комисията за следващите месеци.
Маргаритов каза още, че от началото на май до края на август КЗП е извършила около 11 хил. проверки в туристически и търговски обекти, като е съставила близо 800 акта. Те са свързани както с административни нарушения, така и с нелоялни търговски практики.
Въпреки всичко това като цяло туристическият сезон преминава спокойно, добави Маргаритов.
През лятото инспекторите на КЗП са взели проби от 35 алкохолни напитки, предлагани в заведения по Черноморието. В 5 от тях е отчетено отклонение от стандарта. Най-често това се дължало на разреждане на питиетата.
Контролният орган е пресякъл некоректни практики в сферата на телекомуникациите и на туризма, където е имало опити за подвеждане относно вида и категорията на туристически обекти, а при наем на плажни принадлежности потребителят е бил принуден да заплати няколко услуги без възможност за избор само на желаната от него,
Анализирани са още и 22 договора с общи условия на небанкови финансови институции, туроператори, онлайн търговци, агенции за недвижими имоти, пощенски оператори, електронни съобщителни услуги, застрахователни компании и др. 86 от клаузите са определени като неравноправни, а на дружествата са изпратени препоръки за промяна или отстраняване на уговорките, които създават неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора.
Извършени са и над 480 проверки на електронни магазини, като са съставени 74 акта. Сред нарушенията са липса на информация за правото на отказ от покупката в 14-дневния срок.
Над 120 туристи пък са се възползвали от разкритите за летния сезон виртуални приемни на КЗП. Най-честите им оплаквания са за неработещи климатици, лоши хигиенни условия и храна, по-ниско качество на обслужване от договореното.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Philip Morris скоро със собствени магазини в България

Philip Morris скоро със собствени магазини в България...

23/10/2017 14:10 ч.

Осъдиха Рикардо Карвальо за данъчни измами

Осъдиха Рикардо Карвальо за данъчни измами...

11/10/2017 09:10 ч.

Изискването за свидетелство за съдимост отпада

Изискването за свидетелство за съдимост отпада...

06/10/2017 15:10 ч.

“Монарк еърлайнс” прекрати полетите си и изостави стотици хиляди пътници

“Монарк еърлайнс” прекрати полетите си и изостави стотици хиляди пътници
...

05/10/2017 16:10 ч.

Тереза Мей: Искаме по-дълъг преходен период за Брекзит

Тереза Мей: Искаме по-дълъг преходен период за Брекзит...

27/09/2017 09:09 ч.

Проверките на НАП за пари на каса сочат масова липса на сумите

Проверките на НАП за пари на каса сочат масова липса на сумите...

26/09/2017 15:09 ч.

Google купува част от бизнеса със смартфони на HTC

Google купува част от бизнеса със смартфони на HTC...

25/09/2017 09:09 ч.

Жилищата в кои квартали на София поскъпнаха за последните години?

Жилищата в кои квартали на София поскъпнаха за последните години?...

20/09/2017 10:09 ч.

Глоба от 1000 лв. и три месеца без книжка за каране в аварийната лента

Глоба от 1000 лв. и три месеца без книжка за каране в аварийната лента...

18/09/2017 10:09 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама